تبلیغات
بهترینهای دنیای اینترنت

بهترینهای دنیای اینترنت

مواد غذایی که فکرش را نمی کنید ولی برای بدن مضر هستند !

مواد غذایی مفیدی که می تواند مضر باشد
محققان آمریکایی دریافته اند که رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند خطر ناراحتی های قلبی را در بیماران قلبی افزایش دهد. در این مطلب به چند نوع از این مواد غذایی اشاره می کنیم که باید در مورد مصرف آن دقت کرد.


به گزارش سلامت نیوز این مواد غذایی عبارتند از :

گریپ فروت:
این میوه ماده ای به نام نارینجنین (Naringenin) دارد که میزان قند خون را متعادل می کند با تحریک کبد در سوخت چربی اضافه، مانع بروز سندروم سوخت و ساز که زمینه ساز بیماری دیابت است می شود.

اما این میوه می تواند میزان هورمون استروژن در بدن را افزایش دهد. زنان مسن تری که روزی یک چهارم گریپ فروت را مصرف می کنند ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند. اگرچه این میوه منبع عالی ویتامین C، فیبر و فیتونیوترینت ها است، مصرف روزی نصف این میوه یا ۲۵۰ میلی لیتر آب میوه آن کافی است. هرچند مصرف بیش از یک لیتر آب گریپ فروت یا ۲ عدد در روز، به بدن ضرر می رساند و باید از آن پرهیز شود.

* زردچوبه:
کورکومین موجود در این ادویه علاوه بر تسکین علائم سندروم تحریک پذیر روده (IBS) نقش محافظت از کبد و کمک به هضم چربی و خاصیت ضدتوموری نیز دارد. تحقیقاتی که توسط محققان آمریکایی انجام گرفته نشان می دهد مصرف ۲ وعده غذایی حاوی زردچوبه، در پیش گیری از بیماری آلزایمر موثر است. اگرچه مصرف میزان متعادل این ادویه برای بدن مفید است اما مصرف روزی بیش از ۱۰۰ میلی گرم می تواند منجر به زخم معده شود.

از آن جایی که زردچوبه باعث رقیق شدن خون می شود، در صورتی که خون ریزی دارید، قرار است عمل شوید یا داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید، از مصرف زیاد آن بپرهیزید. مصرف زیاد آن، میزان قند خون را کاهش می دهد. باید مصرف زردچوبه را به هفته ای یک قاشق مرباخوری محدود کنید.

* سویا:
از این دانه در تهیه سس و شیرسویا استفاده می شود. سویا نسبت به گوشت، حاوی چربی اشباع شده کمتری است و حاوی مقادیر فراوانی اسید چرب امگا۳ است که برای سلامت قلب مفید است دانه سویا تصفیه نشده نیز حاوی تمامی ۷ اسیدآمینه اساسی لازم برای حفظ و بازسازی تمامی بافت های بدن از عضلات تا مو می باشد.

از طرف دیگر سویا حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی است که مانع هضم پروتئین و جذب مواد معدنی می شود و نیز روی سوخت و ساز بدن تاثیر می گذارد. اگرچه سویا خطر بروز سرطان سینه را کمی کاهش می دهد اما تحقیقی که در آمریکا انجام گرفت نشان داد مصرف مکمل های سویا می تواند برای افرادی که از این بیماری جان سالم به در بردند، کمی خطرناک باشد.

مکمل های سویا حاوی مقدار بالای ایزوفلاوانز (Isoflavones) شبیه به استروژن است که سلول های تومور را به تقسیم و تکثیر تشویق می کند. کارشناسان، مصرف روزی یک وعده فرآورده تصفیه نشده سویا را توصیه می کنند.

* فلفل:
کپسیسین (Capsaicin) موجود در فلفل، درد را تسکین می دهد، گردش خون را بهبود می بخشد و با تومورهای سرطانی مقابله می کند. مصرف فلفل باعث کاهش وزن در افراد چاق می شود.

اما محققان دانشگاهی معتقدند، مصرف روزی یک دانه فلفل تند، خطر سرطان معده را ۱۵ درصد افزایش می دهد و سندروم تحریک پذیر روده را نیز تشدید می کند. فلفل با کاهش حفاظ های معده باعث زخم، سوءهاضمه و یا سوزش سردل می شود. برای به دست آوردن حداکثر فایده، هفته ای ۳ عدد فلفل همراه با رژیم غذایی متعادل بخورید.

* ماهی چرب:
ماهی های ساردین، آزاد و ماکرو سرشار از امگا۳ هستند که مانع بیماری قلبی می شود و سلامت مغز را نیز تقویت می کند. ماهی های چرب غنی از ویتامین های A و D نیز می باشند. ماهی های چرب یکی از مواد غذایی نادر، حاوی ویتامین D است که معمولا با قرار گرفتن در معرض نور خورشید در بدن تولید می شود.

ویتامین D، سراتونین (Seratonin) را -نوعی هورمونی که روی روحیه فرد تاثیر مثبتی می گذارد- تقویت می کند. اما سموم موجود در دریاها که در بافت های چربی تجمع پیدا می کنند، با محدود کردن توانایی تولید انسولین در بدن، خطر ابتلا به بیماری دیابت را افزایش می دهد. بنابراین مصرف هفته ای ۱۴۰ گرم به افراد عادی توصیه شده و زنان در سن باروری و کودکان نباید هفته ای بیش از ۲ وعده ماهی چرب بخورند.

دوشنبه 18 بهمن 1389

خواص موز خشک شده

نویسنده: piiter   طبقه بندی: سرگرمی، همه موارد، 

نباید ظاهر نه چندان جذاب موز خشک شده، باعث شود که به آن اعتماد نکنیم و کنارش بگذاریم.
 
موز خشک شده بسیار خوشمزه و فوق العاده است زیرا مزه های همیشگی که در موزه تازه وجود دارد، در موز خشک شده غلظت یافته و بیشتر شده اند.

اما بهتر است که موز خشک شده را به همان شکل بخورید، چرا که اگر خیسش کنید، بی تعارف و رک بگویم، ظاهر زننده و مشمئزکننده ای پیدا می کند!
ارزش غذایی موز خشک شده
از نظر خوراکی
* موز خشک شده یک عصارۀ واقعی از املاح معدنی است.

* غنی بودنش از پتاسیم در واقع یک شانس بزرگ برای ورزشکاران است. و فیبر فراوانش برای رودۀ کم کار بسیار مفید و کاراست.

* موز خشک شده مطمئناً سرشار از کربوهیدرات هاست. کربوهیدارت ها در موز خشک شده به دو شکل کربوهیدرات ساده (خصوصاً فروکتُز) و کربوهیدرات پیچیده (آمیدون) موجودند.

*موز خشک شده عصرانه ای بسیار مناسب برای بچه هاست. این ماده غذایی انرژی مورد نیازشان را تأمین می کند نه چربی را، بر خلاف یک نان شکلاتی که سرشار از چربی و فاقد املاح معدنی است.

ارزش غذایی موز خشک شده
*هر ۱۰۰ گرم موز خشک شده: ۲۷۵ کالری

*آب: ۲۸ گرم،
پروتئین: ۳ گرم،
کربوهیدرات: ۶۳ گرم،
چربی: ۱ گرم،
فیبر: ۵٫۵ گرم،
پتاسیم: ۱۱۵۰ میلی گرم،
منیزیم: ۹۰ میلی گرم،
فسفر: ۷۵ میلی گرم،
کلسیم: ۲۰ میلی گرم،
آهن: ۱٫۳ میلی گرم،
ویتامین B1: 0.1 میلی گرم،
ویتامین B2: 0.2 میلی گرم،
ویتامین B6: 0 میلی گرم،
نیاسین: ۲ میلی گرم،
فُلات: ۰ میلی گرم،
ویتامین C: 4 میلی گرم،
کارُتن: ۱۵۰ میلی گرم،
ویتامین A: 0 میلی گرم،
ویتامین E: 0.6 میلی گرم.

دوشنبه 18 بهمن 1389

۱۰ خاصیت بسیار مهم مصرف آب

نویسنده: piiter   

اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون.

 مصرف منظم آب به مغز کمک می کند تا دمای بدن را کنترل کند. برای حفظ رطوبت چشم ها، بینی و دهان، بدن به آب نیاز دارد. آب علاوه بر نرمی مفاصل، از اعضای بدن محافظت می کند.

به گزارش MSN از کل وزن بدن ۶۰ درصد آن از آب تشکیل شده است که هر روز مقداری از آن از طریق عرق کردن، ادرار و نفس کشیدن از دست می رود. اگر چه مصرف روزی ۸ لیوان آب توصیه شده است اما در واقع مقدار آب مورد نیاز بدن به عوامل مختلف از جمله جنسیت، سن، فعالیت بدنی، آب و هوا، ابتلا به بیماری و … ارتباط دارد.

یک فرد سالم و فعال با یک رژیم غذایی سالم می تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند.

نکات زیر درباره نوشیدن آب خواندنی است:

* قبل از احساس تشنگی، آب بخورید.

* به هنگام فعالیت بدنی آب را قبل از فعالیت، در حین آن و پس از ورزش کردن بخورید.

* آب را به نوشیدنی های دیگر ترجیح دهید.
* آب بدن را از طریق میوه هایی مانند گوجه فرنگی، هندوانه، طالبی، کرفس و خیار تامین کنید. خوب است بدانید که زمان دقیق مصرف آب اهمیت زیادی دارد و حداکثر تاثیر را روی بدن خواهد گذاشت.
* مصرف ۲ لیوان آب، ناشتا، اعضای داخلی بدن را فعال می کند.

* مصرف یک لیوان آب نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی، به هضم غذا کمک می کند.

 * خوردن یک لیوان آب قبل از حمام به کاهش فشار خون کمک می کند.

 * برای جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی، قبل از خواب یک لیوان آب بخورید.

۱۰ خاصیت مهم مصرف آب عبارتند از:

* سلامت پوست: رطوبت پوست مانع پیری می شود و پوست سالم تر می ماند.

* سردرد: ۷۵ درصد مغز هر فرد از آب تشکیل شده است. بنابراین کمبود آب بدن، باعث سردرد می شود.

* کمر درد: این ناراحتی بر اثر کمبود مایعات در بدن به وجود می آید. دیسک های موجود در قسمت کمر هر انسان پر از مایعات است و مانند کمک فنر عمل می کند، فعالیت بدنی منظم و میزان کافی مایعات، دیسک ها را آب رسانی کرده و به آن ها اجازه می دهد تا قسمت فوقانی بدن را حمایت کنند.

معمولا مایع درون دیسک در تحمل ۷۵ درصد وزن بدن نقش دارد در حالی که خود اسکلت دیسک تنها در تحمل ۲۵ درصد وزن بدن نقش دارد. افت مایعات، اسکلت را مجبور می کند وزن بیشتری را تحمل کند و در نتیجه درد و ناراحتی به وجود می آید.

* کاهش عفونت: سیستم لنفاوی موجود در بدن وظیفه دفع ضایعات را دارد. این سیستم قبل از ورود سموم به جریان خون، آن ها را می شکند. آب ناکافی در سیستم لنفاوی در بدن اختلال ایجاد می کند و در نتیجه مقاومت بدن را در مقابل عفونت های خطرناک کاهش می دهد.

* تمرکز: آب می تواند سموم موجود در بعضی از فرآورده های غذایی مانند افزودنی ها و مواد نگه دارنده را از کبد دفع کند و باعث فعال تر شدن فرد و افزایش تمرکز می شود.

*  آرتروز: آب در نرم کردن مفاصل بین استخوان ها نقش اساسی دارد. کمبود آب، سایش بین سطح غضروف ها را افزایش می دهد و در نتیجه باعث درد و ورم مفاصل می شود.

* بوی دهان: بوی نامطبوع دهان نشانه بارز کمبود آب بدن است. آب دهان در از بین بردن باکتری های موجود در دهان و آب رسانی به زبان نقش موثری دارد.

* گرفتگی عضلات: اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون.

*درمان آسم: آسم، مشکل قوه هاضمه و حالت تهوع صبحگاهی را با مصرف آب کافی پیش گیری و یا درمان کنید.

* فشار خون بالا: تقریبا ۸۵ درصد حجم خون از آب تشکیل شده است. بنابراین حجم خون با مصرف آب ارتباط تنگاتنگی دارد. به محض افت حجم خون، مویرگ های کم تر فعال بسته می‌شود تا قسمت های فعال تر به خون کافی دسترسی داشته باشند. با بسته شدن رگ ها، به عضلات فشار وارد می آید و مصرف آب می تواند فشار وارد بر عضلات را تسکین دهد

شنبه 15 خرداد 1389

دانلود فیلم When in Rome

نویسنده:   طبقه بندی: سرگرمی، همه موارد، 

|دانلود فیلم When in Rome با لینک مستقیم و سرعت بالا از سرور سایت|

دانلود فیلم When in Rome

ژانر: کمدی, عاشقانه

فایل منتشر شده: When in Rome (2010) 720p – 1280*536 – 500MB – scOrp

کیفیت: ۷۲۰PRip – عالی

فرمت: mkv

حجم: ۵۰۰ MB

زمان: ۹۱ دقیقه

امتیاز: ۵٫۳/۱۰

تاریخ انتشار: ۲۹ January 2010

زیرنویس فارسی: یافت نشد

کارگردان: Mark Steven Johnson

بازیگران: Kristen Bell, Josh Duhamel, Anjelica Huston, Will Arnett, Jon Heder …

خلاصه داستان: داستان درباره فردی است که همیشه در رابطه عشقی خود بد شانسی می آورد و هیچگاه نمیتواند همسر دلخواهد خود را انتخاب و به او برسد. تا اینکه در یک سفر به ایتالیا در شهر رم ، یک اتفاق عجیب می افتد که منجر به تغییر زندگی او میشود …

ادامه مطلب

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

هر دی وی دی 300 تومن